tiistai 9. lokakuuta 2012

Hiusten tehohoitokuuri

Olen nyt reilun viikon käyttänyt tätä CWC-hoitoa (hoitoaine-pesu-hoitoaine) ja olen alkanut huomaamaan sen positiivisen vaikutuksen, joten ajattelin tehdä tälläisen pienen info-paketin aiheesta. Minulla on jo aika pitkä tukka jo enkä millään sitä raaskisi kovin usein latvoista pätkiä, joten on todella onni että löytyi jokin tapa pitää se hyvinvoivan näköisenä. Tukka on ainakin tuntunut paljon pehmeämmältä, kiiltävämmältä eikä takkuja ole näkynyt juuri lainkaan, vaikka yleensä saan aina tapella niskatakkujen kanssa.

Tälläinen hoitokuurini on ollut:

Vaihe yksi
- Jotakin kaapista löytynyttä jämä hoitoainetta, mitä on kertynyt kaappeihin. On tullut ostettua jostakin kampaamon ale-laarista ja todennut ettei olekaan "niin hyvää".
- Hoitoaineen sekaan olen lorauttanut jotakin öljyä, rypsi tai muuta kaapista ihan ruuan laittoon käytettävää tai sitten hiustenhoitoon tarkoitettua. Tämän jälkeen olen sekoittanut ne kädessä keskenään ja levittänyt kuivaan, harjattuun tukkaan. Enimmäkseen pituksiin ja varsinkin latvoihin. Vaikutusaika on ollut puolesta tunnista muutamaan tuntiin. Hieman riippuu omasta aikataulusta, sillä hoitoaine päässä ei oikein viitsi ulos lähteä :D

Vaihe kaksi
- Vaikutusajan jälkeen tukka huuhtaistaan nopsaa ja päälle vaahdotetaan shamppoo. Eli tämä ensimmäinen hoitoaine on vain suojaamassa tukkaa shamppoon kuivattavalta vaikutukselta. Lisäksi olen huomannut pitkän vaikutusajan ja öljyn olevan erittäin hyväksi tukalle. Öljy on kuitenkin hyvä laittaa tukkaan ennen shamppoota, sillä muuten se voi tehdä tukan rasvaiseksi.

Vaihe kolme
- Shamppoo pesun jälkeen laitetaan hoitoaine normaaliin tapaan. Tähän olen yleensä käyttänyt jotakin hieman parempaan hoitoainetta.

Vaihe neljä
- Pyrin aina laittamaan myös hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Tässä viimeaikaiset, hyväksi toteamani
hankinnat. Elikkäs kampaamosta hankkimani Matrix merkkiset mini pullot hiuksiin jätettäviä hoitoja. Varsinkin tuo öljy on ollut todella hyvää. Sitä kun on silauttanut muutaman pisaran latvoihin ihan vaikka seuraavana päivänäkin, niin tukka on ollut huomattavasti terveemmän näköinen ja saanut kosteutusta päivään.

Näiden lisäksi on tarkoitus ostaa tuollaista kookosöljyä, josta olen kuullut todella paljon hyvää juuri hiusten hoidossa. Ajattelin kokeilla sitä ainakin tuohon hoitsikan sekaan vaiheeseen yksi. Pitää testailla.

Meinaan ehdottomasti jatkaa tätä hoitoa, sillä ainakin minulla se on toiminut todella hyvin. Suosittelen tätä hoitoa kaikille pitkätukille ja miksei lyhyimmillekin :)

4 kommenttia:

  1. Uii kiitos tästä! <3 Täytyy oikeasti kokeilla jahka rahavarannot antavat myöden, että voi noita ostella :D Mulla alkanu nimittäin takkuuntua tukka kun se on nyt kasvanut jo pitkäksi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tässä paljon rahaa pala kun kaapista vaan jotakin vanhaa hoitoainetta ja siihen sekaan ruuanlaitto öljyä ;) Kokeile ihmeessä! Sullakin jo aika pitkä tukka kuitenkin!

      Poista
  2. Kiitos mahtavasta vinkistä! Päätin heti tän luettuani kokeilla ja jo ensimmäisen kokeilukerran jälkeen hiukset tuntu paljon pehmeämmiltä ja helposti kammattavilta. Loistavaa!

    Saisinko kertoa tästä ideasta omassakin blogissa? Tietysti kertoisin lähteistä, eli että sain idean sinun blogistasi.
    Viikonloppuja! <3

    -Essi / http://krenela.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu toki saat :) Hyvä jos on ollut sinullekin hyötyä, itse olen ottanut jo ihan tavaksi tehdä tämän joka kerta :) On ainakin tuntunut kokoajan auttavan enempi :)

      Poista

Kommentit tekevät minut iloiseksi joten kiitos vaivannäöstäsi ! :)